Mobile Logo

مثال OKR فروش

آخرین تاریخ آپدیت: بهمن ۱۵, ۱۴۰۳
آخرین تاریخ آپدیت: بهمن ۱۵, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در مقاله OKR چیست اطلاعاتی در مورد این روش، تاریخچه آن و… دریافت کردیم، همچنین در مقاله ای مثال OKR منابع انسانی را بررسی کردیم حال در اینجا به بررسی مثال OKR فروش خواهیم پرداخت.

مثال OKR فروش

مثال OKR فروش شماره ۱

  • هدف: افزایش موفقیت دمو فروش سایت
  • نتایج کلیدی:
    1. افزایش نرخ درخواست دمو سایت از ۵% بازدیدکنندگان به ۲۰%
    2. تحلیل کیفی مصاحبه های پایش دمو و استخراج ۲ ابتکاری که منجر به بهبود شود
    3. بررسی ۲۰ دمو فروش که منجر به فروش نشده است و شناسایی دلایل اصلی و اصلاح ۴ دلیل عمده
    4. افزایش ورودی صفحه درخواست دمو از ۱۰ هزار بازدید در ماه به ۲۰ هزار بازدید

مثال OKR فروش شماره ۲

  • هدف: افزایش فعالیتهای آموزشی در ارتباط با پرسنل فروش
  • نتایج کلیدی:
    1. ایجاد سطوح پایه و حرفه ای گواهینامه فروش به همراه سرفصلها و الزامات
    2. اخذ گواهینامه فروشندگی توسط ۹۰% پرسنل فروش فعلی
    3. اخذ دمو توسط کمیته علمی از تمامی پرسنل فروش و ارائه ۵ بازخورد به هر پرسنل تا نیمه فصل
    4. رفع مشکلات دموی تمامی پرسنل تا پایان فصل و تائید کارشناس توسط کمیته علمی

مثال شماره ۳

  • هدف: افزایش کارآمدی تیم فروش با جذب پرسنل جدید
  • نتایج کلیدی:
    1. استخدام ۴ سرپرست فروش تا پایان دیماه ۱۴۰۱
    2. استخدام ۶ کارشناس فروش تا پایان دیماه ۱۴۰۱
    3. تماس با ۱۰۰۰ مشتری و ایجاد ۱۰۰ فرصت تجاری توسط ۳ نیروی جدیدی که در این فصل استخدام می شوند
    4. ایجاد ۱۰ میلیارد تومان فروش توسط تیمهای جدید

مثال شماره ۴

  • هدف: کاهش نرخ ریزش مشتریان همراه با افزایش وفاداری
  • نتایج کلیدی:
    1. کاهش نرخ ریزش مشتریان از ۱۰% به ۳%
    2. افزایش NPS از ۱۵ به ۴۰
    3. افزایش رضایت مشتریان از ۸۵% به ۹۵%

مثال شماره ۵

  • هدف: بهبود عملکرد تیم فروش
  • نتایج کلیدی:
    1. حفظ فرصتهای تجاری فصل در سطح ۱۰۰ میلیارد تومان
    2. افزایش نرخ تبدیل فرصت به مشتری از ۲۵% به ۳۵%
    3. افزایش میانگین تعداد محصولات خریداری شده از ۲.۷ به ۳.۸ محصول به ازای هر مشتری
    4. کاهش زمان تبدیل فرصت به فروش از ۱۴۵ روز به کمتر از ۹۰ روز

مثال شماره ۶

  • هدف: تسریع معنی دار چرخه فروش
  • نتایج کلیدی:
    1. کاهش زمان تبدیل سرنخ به فروش از ۱۷۰ روز به زیر ۱۰۰ روز
    2. کاهش زمان اولین ارتباط با سرنخ سایت از میانگین ۲ روز به ۴ ساعت
    3. کاهش زمان مرحله برگزاری دمو از میانگین ۱۰ روز به ۳ روز

منابع:

  1. سایت clickup
  2. سایت clickup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

مقالات مرتبط

0%

درصد پیشرفت در خواندن